Neden Ben Sakinleşemiyorum

Neden Ben Sakinleşemiyorum?

Doğumdan 4 yaşına kadar geçen sürede bebeklerin beyni delta konumunda çalışır. Saniyede neredeyse 4 döngü yapar. Yetişkinlerde bu durum sadece çok derin uykudayken deneyimlenebilir.

 

4 ila 7 yaş arasında çocuklar teta konumuna geçer. Bu durum yetişkinlerde uyku anında yaşanır. Değişime ayak uydurmak için elverişli konumdur. Sadece bir iki deneyimle kolaylıkla davranışlarımızda değişiklikler yapabilir hale geliriz.

 

7-14 yaş arası alfa konuma geçeriz. Yetişkinlerde meditasyon ve hafif uyku hallerinde yaşanabilen bu konumda 21 tekrardan sonra etkili öğrenme deneyimleri yaşanabilir. EFT vb tekniklerin uygulanabilmesi için gerekli konum budur. Bedensel iyileşme için bu konumda olmak büyük fayda sağlar.

 

Bundan sonraki süreç yetişkinlik sürecidir ve sürekli beta konumunda yaşam başlar. Gözler açık uyanıkken ve sürekli alarm modunda yaşarken beta konumundayızdır. Yeni bir şey öğrenmek için binlerce kez tekrar bile bu moddayken faydasızdır. Bu yüzden bu konumda her türlü öğrenme süreci sancılı ve zor olur.

 

Delta ve teta beyin dalgaları genel olarak sağlık için en iyi olanlarıdır. Uykuda yakalanması kolay modlardır ama öğrenciler ve kurumsal hayat insanları için günlük hayatta yakalanması kolay değildir. Deltanın fazlası ise genellikle depresyon, fiziksel ve duygusal problemler ve uyku bozukluklarıyla sonuçlanır.

 

Neyse, biz konumuz olan alfaya geri dönelim.

8 hertz konumunda yeni bilgileri daha hızlı öğrenme, hafızanın gelişmesi söz konusudur. Yaratıcılığın arttığı aralıktır.

10 hertzde serotonin miktarı artar. Daha iyi bir ruh haline girersiniz, uyarıcı etkisi vardır. Uykusuz bile olsanız uykunuzu iyi almışçasına zindelik ve rahatlık verir. Özellikle baş ağrısı gibi ağrılar yok olur. Daha berrak bir zihinle serotonin salgılayıp mutluluk katsayısını artırırsınız.

11 hertzde uykudaymışçasına rahat hissedersiniz ama tam uyanıklık vardır.

12 hertzde duygusal denge ve merkeze dönme sağlanır.

14 hertze kadar olan evrede konsantrasyon ve odaklanma, farkındalık artar. Öğrenme frekansı denilen bu aralıkta bilgiler zahmetsizce zihne akar.

 

Peki, bu durum beta’dayken nasıldır?

14 hertz üzerinde sürekli alarm modundasınızdır. Yapacağınız işe odaklanırsınız, hayatta kalmak asıl amaçtır. 16 hertzde hücrelere oksijen ve kalsiyum yüklenir. 15 hertze kadar dikkat gerektiren yetenekler kullanılır. 13-27 hertz arası dış uyaranlara karşı tepki mekanizmaları devreye girer. 13-30 hertz arası problem çözme ve mantıklı düşünme çabası başlar. 18-24 hertz arası ise heyecan ve endişe hali genellikle baş ağrısı ile sonuçlanan süreçtir.

 

Betadan alfaya geçmeyi başardığınızda bu size pek çok avantaj sağlar. Öncelikle stresi bertaraf edersiniz. Öğrenme kabiliyetiniz artar. Özellikle de yabancı dil öğrenirken çok faydasını görürsünüz. Elinizdeki işleri sakin kafayla daha çabuk ve iyi bir şekilde bitirirsiniz. En karmaşık sorunları en basit şekilde çözmeyi başarırsınız.

 

Meditasyon sizin betadan diğer konumlara geçmenize yardımcı olacaktır ama meditasyon yapabilmek için bile Beta konumundan çıkmak durumundasınız. Beta konumundaki birini oturtup “Hadi sen meditasyon yap” diyemezsiniz, çünkü kafasında bin bir tilki dolaşır ve bütün endişe, heyecan, kaygı, korku, öfke vb. duygular kafasına dolanırken ve dolu dolu beta modunu yaşarken meditasyona geçmesi imkansızdır. Bu haldeyken meditasyon eziyet halini alır. Yapamaz ve hiç de yapamayacağını düşünür. Bu yüzden de meditasyondan soğur. Meditasyon artık onun için yapması çok zor, sıkıcı, eziyetli, zaman kaybı bir uygulamadır.